söndag 16 september 2007

Så slarvigt....

Nu har det gått ett tag igen o jag har varit slö, men en hel del har hänt. Jag har jobbat som jag ska och det funkar finemang.

Wiee i måndags så hämtade vi vår nya bil Citroen C4 halvautomat och disel, silverfärgad. Så nu ska Simon få köra "gammelbilen" så vi slipper akututryckningar i fortsättningen (förhoppningsvis). Den är så härlig att köra....

Sent i tisdags kväll fick jag sms av en väninna som talade om att hennes 16åriga dotter hamnat på Ackis (Uppsala Akademiska Sjukhuset) med blodpropp i hjärnan!! Hemskt jobbigt, tänker mycket på familjen och då allrahelst J som får ligga där men rapporterna som jag fått verkar goda i alla fall. Sen i torsdag får jag reda på att en nära släkting till mig ominsjuknat i cancer, skitjobbigt rent ut sagt.

Annars då har det väl inte hänt så mycket, Jenny har lurat med mig att börja på vattengympa igen och det på torsdagskvällar. Man blir så skönt trött efteråt.
Lämnade plasma i fredags, enkelt o smidigt som vanligt.












Sen åkte jag hem till Åsa för en kopp kaffe där var även sjuka Ida hon kunde knappt prata. Åsa o jag tog en promenad med Lisa (hund) och sen blev jag även bjuden på lunch innan jag åkte till Uppsala och hälsade på min mor även min moster var där, trevligt å träffa henne oxå. Sen hämtade jag Matilda som längtade hem över helgen.

Lördagen var jag med Karin på fotbollsmatch i Storvreta och tyvärr förlorade tjejerna med 5-0 men dom var i underläge redan från början bara 10 st spelare och motståndarna var 15 st så dom hade i alla fall 4 avbytare och vi en man kort på plan. Tjejerna var helt otroliga dom kämpade så in i baljan men tyvärr så...











På kvällen var jag o Jonna bjudna till Mari på middag god mat o mycket prat blev det.


Idag ska vi iväg och hämta ett skrivbord till Karin hemma hos Tommy o Lia, väntar bara på att maken ska vakna, får se om jag orkar skriva mer senare idag...

1 kommentar:

Hedgren sa...

Verkar ha varit en vecka med lite av varje, en del lite sorgligare... Hoppas allt reder sig!
Tack för matchen, förresten!