torsdag 25 mars 2010

Jaa, det händer en del

Nu är det tag sen sist, men åkte på en rejäl förkylning efter sista inlägget sov bort två hela dagar sen var jag piggare. Men lite irriterad i halsen av o till har jag varit, först nu det känns riktigt okej.
Har haft mer snö i ett par omgångar sen sist, man hoppas på våren och sen hux flux så vaknar man till en vit värld igen.

Jag är förresten försöksperson hos Nordic Hair i Stockholm, där behandlas jag med laser i ca 30-45 min och sen "rollas" jag på huvudet för att stimulera hårsäckarna och jag har sett dom i närbild(hårsäckarna alltså) och det finns liv i dom flesta(det kanske kommer bilder sen). Rollern ser ut som en mini roller som är ca 1,5 cm bred och täckt med ett antal titannålar, jag tycker behandlingen är skön njuter av att någon håller på med huvudet på mig. Imorgon fredag åker jag dit och får 4e behandlingen.


Sen hände något oerhört sorgligt den 12/3 lille Simon S. dog bara 3 1/2 månad gammal och orsaken är inte riktigt fastställd ännu. Det är så hemsk när ett så litet barn dör, föräldrar, syskon, anhöriga o vänner har precis lärt känna det. Det man kan göra nu är att stötta föräldrarna så mycket som möjligt och tala om att man finns här för dom och ställer upp.

Vila i frid Simon 20091121-20100312



Men annars så har vi nu besök av sonen hemma och han blir hemma över påsk trevligt, han och jag har ikväll varit iväg och grattat Pontus på 19årsdagen. Där fick vi tårta och ananaspaj såå mumsigt så. Nu ska jag bara ta det lugnt en liten stund och sen förhoppningsvis så får jag sova gott inatt, har haft två nätter med orolig sömn....

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Först kära Synnöve vill jag beklaga sorgen över förlusten av lille Simon. Det gör så ont när ett litet liv inte längre får fortsätta spira.
Tänker på er allihopa.

Sen håller jag tummarna för att den behandlingen fungerar.
Tänk vad de kan göra idag. Härligt.

Här är det kallt och grått. Snön faller lite grann. Tysta små flingor.
Inte det jag ville ha då...
Men strunt samma.

Kos er i kväll nu. Fredagen är här.
Men jag tror vi får fara en tur till sjukan sen. Gubben har troligtvis gallstensbesvär.
Kramen synnöve.