lördag 27 oktober 2007

Akutenbesök

Igår fredag var jag ledig åkte och fikade i Tibble på fm och sen handlade jag innan jag kom hem. Hinner inte mer än innanför dörren så ringer Karin från skolan då har hon gjort illa sig på idrotten och dom tror att armen är bruten! Så jag packade upp varorna och sen hämtade jag Karin och iväg till akuten vi var där ca 13,10 väntan, träffa läkare, väntan, röntgen, väntan, väntan och träffa läkare som sa att inget var brutet men en rejäl mjukdelsskada i armen, dom lindade armen och vi for hem då var kl.16,30 det blev en lugn kväll, tog en kort promis med Jonna sent på kvällen.

Idag vaknade jag av att Karin väckte mig och var lite orolig över sin hand fingrarna var svullna under bandaget, så jag lindade av det och hon var rejält svullen.... lät henne hålla armen i högläge och ta det lite lugnt(jag tog en promis efter frukost med Jonna och Mari) sen ringde jag akuten och pratade med en sköterska. Hon ringde upp och då hade deras kirugjour tyckt att vi skulle komma tbx så dom fick titta på handen igen....
En svullen o en normal hand....
Tbx på akuten 13,30 ca ett dygn efter första besöket:-) nu blev det väntan i nästan 4 timmar innan vi fick komma in och en underläkare kikade på det och sen försvann hon och kom tbx med kirug jouren som klämde o kände på handleden, de gick o tittade på bilderna från gårdagen och kom tbx och sa att det var en liten spricka i radialusbenet närmanst handleden och därför hade dom missat det igår..... så det blev gipsskena och bandage i 14 dagar... Vi åkte därifrån 17,30 och när vi kom hem hade maken fixat middag åt oss, härligt. Sen åkte han och jobbade.


Nu sitter vi och har en myskväll jag o Karin med massa onyttigheter...

Inga kommentarer: