onsdag 24 oktober 2007

Annorlunda dag

Har precis kommit hem efter en låååång dag i Stockholm, har nämligen prövat på livet som statist! I måndags så ringde en tjej från SVT Drama och undrade om jag kände någon som kunde tänka sig /eller om jag själv ville ställa upp som häxa och den personen skulle vara skallig eller rakad. Visst sa jag det kan jag om jag får ledigt från mitt jobb och det fixade sig.


Så imorse tog jag tåget till Stockholm sen buss ut till Värmdö (Farstaviken) var där kl.10,30 blev omklädd och sminkad sen en evig väntan, det var förseningar och trubbel. Vi skulle spela in vår scen kl.14,30 men den blev framskjuten till 16,30 så när vi väl kom till inspelningsplatsen vid Ersta sjukhem så blev det ny väääääntan ända till 18,00 lite inspelning och sen tog batterierna slut på kameran så dom var tvunga att ladda upp dom så ny väntan och lite nya tagningar efter ett tag och missade precis tåget hem 20,06 och fick vänta en timme....


Men nu är jag hemma och ska ta en varm o skön dusch och sen sova...




Mina händer









Tjusig värre.....

5 kommentarer:

l*eva sa...

Va Kul!
Dessutom, att Du lite granna-kan vända det *onda* till något roligt och annorlunda.

Även om jag förstår, att det är mycket -VÄNTA-, så är det säkert en rolig grej...

Anonym sa...

Haha, vad fin du är! :) Hur var det då till slut? Var det roligt? VAd för något var du statist i?
Kramar

Kickelina sa...

l*eva o caroline: Det var en jättekul grej att göra faktiskt. Sen att få agera som häxa när man har upptäckt att vi hade en häxa i vår släkt på sent 1600 tal gör det hela ännu roligare.

Det är SVT Drama som spelar in en serie som heter Häxdansen och ska visas i vår.

Kram tbx

Hedgren sa...

Nämen, vännen! Nu är vi ju kollegor! Även om jag blev bortklippt ur "Så vit som en snö"...

Kickelina sa...

Okej hedgren, vi får hoppas på det bästa. DOm kanske raderar mig oxå:-)