söndag 16 mars 2008

Söndag kväll

Idag har det varit en skön dag som startade med solsken och en långpromis med maken (efter frukosten) sen hem o pyssla lite. På em så körde vi Matilda till Enköping där hon tog bussen hem till Uppsala. Sen åkte jag o maken till Cafe Boulevard kaffe o paj mmm. Sen blev det lite handling på Maxi innan hemfärd, lagom till vi kom hem vid 16tiden så mulnade det till ordentligt, nästan så det kom regn men bara nästan (några få droppar). Sen framåt kvällningen så blev det en promis igen, maken "bangade" och gick inte lika långt som mig utan avvek när vi tagit rundan genom villaområdena, så jag tog Albäcksrundan själv tog ca 30 min för mig. Har nu precis avnjutit en middag bestående av rester (hemlagad pizza, laxpasta, ägg och kycklinwok m nudlar o grönsaker). Sitter o fundrar på om jag så höra med Jonna om hon bjuder mig på en kopp te o lite trevligt sällskap=)
Annars vad har hänt, jo jag har gått med i tappa.se där jag nuförtiden skriver in mina steg varje dag och jag har ca 4 månader på mig att gå från Malmö till Amsterdam. Jag startade den 6/3 och har nu gått ca 76 km och totalt ska jag gå 750 km.... Blev inte så mkt promenerande förra helgen när maken fyllde år.

Just det måste ju tala om att imorrn kväll måndag den 17/3 så kommer första avsnittet av tvserien där jag är statist som häxa. Den heter häxdansen och visas på
kanal 1 klockan 20.30

Annars så tycker jag livet flyter på som vanligt med arbete, fritid, alopeciförbundet och vännerna. Rätt så nöjd alltså.
Det får bli allt för idag, tack och hej från mig.

Inga kommentarer: