fredag 28 mars 2008

Fredag kväll

Å allt är lugnt, sitter o hostar o nyser ikapp med Karin. Maken är på avskedsfest för hans chef på Ena Energi som ska sluta där, får se när han kommer hem eller om jag får hämta honom i stan.
Hmm vad har hänt annars, påsken var lugn eftersom maken jobbade o jag inte hade någon bil hemma. Det var riktigt skönt faktiskt=)
Sen i tisdags så jobbade jag fram till kl.14 innan Christer o Karin kom o hämtade mig och Bettan(Karins kompis=chefens dotter) så for vi till stora staden Stockholm och köade oss ombord på Cinderella för nästan ett dygns avkoppling.
Mycket folk på båten men det var trevligt i alla fall, sjögång fick vi på hemvägen i ca 1-2 timmar mina 3 resekamrater fick ta sjösjukepiller(pjosk) men jag klarade mig, tycker det är härligt med sjögång. Vi var hemma strax efter 17 på onsdagen, torsdagen jobbade jag och tog det lugnt på kvällen.
Idag så var det en lugn förmiddag och sen åkte jag o Christer till Uppsala och hälsade på min mor ett tag, träffade en äldreombudsman och en handläggare från kommunen där. Vi diskuterade hur mycket hjälp hon ska ha och att hon ska söka till ett äldreboende där hon kan få hjälp och träffa folk när hon känner för det.

Tyvärr så har det inte blivit så mycket promenerande denna vecka, mycket beror ju på att jag nu känner mig lite krassligt, men jag hoppas jag kommer igen.

1 kommentar:

l*eva sa...

Hej hej..bara för att jag inte skrivit något här hos Dig, så innebär det inte...att jag inte varit inne här och smygit!
Önskar Dig en BRA Vecka!
kram