torsdag 25 december 2008

Juldagen eftermiddag..

Dessa bilder kommer från julafton och dess lite olika skeden. Men nu är det som sagt juldagens eftermiddag och jag o maken har varit ute på en promis, den första sedan min olycka. Kändes jätteskönt att komma ut och röra på sig men visst känner jag av knät nu. Väntar på lite fikafrämmande nu, eftersom idag fyller min mor 73 år och hon blev hämtad av oss i tisdags. Stor julkram till de som läser min blogg(känns som det bara är Matilda, Lena och Synne).


Katten sitter o väntar på att något kul ska hända.......


Maken o jag har blitt fångade tillsammans på bild (bara för jag bad om det)


Karin har agerat tomte och öppnar här sina paket...hon ser lätt galen ut det lilla barnet...


Granen står så grön o grann i stugan ....... Men bedrövligt tomt under den var det. Karin klädde den på julaftons förmiddag och ÄNTLIGEN fick hennes tomte sitta på den ena bocken.


Det saknas två barn här hemma i jul, Simon är i Las Vegas och förgyllde sin mors julafton genom att ringa och önska god jul kl.15,00 då var kl.06 där och han skulle gå och lägga sig. Matilda är på Teneriffa, Puerto de la Cruz och solar o badar henne ringde jag till när kvällen var lugn o klapparna öppnade. Så det var två tomma "strumpor" som får hänga i hallen:( man saknar de små liven..


Katten gillar att ligga i lilla korgen, ser trång ut men där kan hon ligga o sova.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Saknar faktiskt det sedvanliga julfirandet men jag klagar inte heller pa varmen har. Man ska inte heller bry sig om hur manga som laser bloggen heller, det viktiga ar val att kunna skriva av sig. Saknar dig och familjen! Ringer pa sondag nar vi kommet till malmo!
Kram

Anonym sa...

Men.. det är väl bra att du håller oss uppdaterade. Nu är julen över och Anders har åkt hem till Tjörn i dag. Erik och Evelina stannar till Nyår. De lämnar Malmö i februari och flyttar till sitt lilla hus i Hagby utanför Uppsala. Längtar. Det är inget vidare att ha sina barn långt borta. Är det inte snart dags för en revanch i Whist? kram kram

Synnøve. sa...

Spelar det någon roll hur många som är här och läser. Vi är här ju. Tror det ska mycket till för
att jag ska sluta läsa din blogg.
Jag trivs här hos dig ialla fall.
Så nu vet du det :D
Ha nu en fabelaktigt fortsättning på jul och nyårshelgen.

Storklems Synne.

Synnøve. sa...

Nu är jag här igen hehe.....
Tänkte bara hoppa in och önska er alla ett riktigt gott nytt år.
Kramen från Digernes.
Synne.

løvetann sa...

For en flott og fin katt du har! :-)

Anonym sa...

Hej! jag läser ibland jag också :) hoppas allt är bra! kram kram

Kickelina sa...

Skogstuss: katten hälsar o tackar hon är rolig gillar o ligga i den lilla skålen.