fredag 12 december 2008

Oj vad tiden går


Idag är det 14 år sedan min yngsta gjorde entre i denna värld. Tänk vad tiden går nu sitter man bara med henne hemma, Simon har precis stuckit iväg på sin resa till USA och kommer hem i slutet av februari har han sagt vi får väl se. Matilda sitter nere i Karlskrona och det känns nu att hon bor långt från oss. Saknar henne även fast hon nyligen varit hemma, hoppas vi snart kan träffas. Beror lite grann på vad dom kommer att göra i jul, de har nu pratat om en sista minuten resa så vi får se. Tur är ju i alla fall att vi har Fredrik här hemma annars skulle det nog vara lite tomt med bara Karin(för er som inte vet vem Fredrik är så är han en väluppfostrad och snäll 17årig kille som bor här och förhoppningsvis kommer han att placeras här som fosterbarn, känner han och hans mor sedan ca8 år och vill hjälpa till när det varit lite turbulent där).

Vad har annars hänt första advent har varit o det har blivit fint i fönstrena, saffransbullar och pepparkakor har bakats.




Vi har varit på tvåårskalas också hela familjen det var trevligt, Matilda var hemma precis då och passade på att följa med.






Nu ska jag strax lägga mig så jag orkar upp o gratta Karin och sedan se luciatåget i skolan.

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Skönt med ett livstecken från dig.
Ser ju att allt är bra med er.
Det är gott att ha några telningar hemma kan jag tro.
Här blir det tomt i jul. Bara maken och jag. Vi har annars haft huset full alla år vi bott här.
Men det kommer nog lite dropp in gäster så det löser sig nog.
Så fint pepparkakshus det var på bilden. Det har jag aldrig bakat.
Här ska inhandlas det sista nu. Så ska jag baka i helgen och i veckan.
Får önska dig en fin fredag, med mys och kos.
Kram Synne.

Matilda sa...

Jag röstar för att den sista bilden där blir Karins studentbild!

Kickelina sa...

Synne, jag vet att jag är seg på att skriva, tänker hela tiden nu ska jag men så händer en massa annat istället...Nu har dottra haft sin tjejmiddag här o snön faller sakta ner med lite regndroppar i :( Kram

Matilda, vi får se vad det blir för bild Kram