tisdag 23 februari 2010

Hej hopp

nu ska jag skriva lite till vad som hänt under senaste veckan...
Måndag förra veckan jobbade jag på fm sen tog maken o jag bilen till Stockholm fixade parkering och åkte på kryssning med Birka Paradise (vi hade fått en smartbox av ungarna i 20årig bröllopspresent) det var en lugn o trevlig kryssning. Kul o titta på alla pensionärer som kämpade för att komma först överallt (medelådern var nog 65 på båten).
Sen var det jobb som vanligt onsdag o torsdag.
Fredagen så var det dags för kryssning igen men då åkte vi tåg till Stockholm kryssningen var med Åndedinlinjen och båten Birger Jarl (350 passagerare) denna gång var det Alopeciförbundet som åkte på konferanskryssning och båten avgick 18,00 vi satt i möte mest hela tiden 18,15-20 möte 20-21,45 ca middag 22-24 möte sen en snabbis i baren och sen natti natti. Frukost o shopping 9-11, 11-13 möte 13-14 lunch 14-15,30 möte sen var vi tillbaka i Stockholm. Vi fick en massa nyttigt gjort och förberett känns bra. Maken o jag tog oss till centralen och kaoset där var där 16,45 ca det var försenade tåg, inställda tåg,försenade tåg osv.....ända fram till 21,30 ca då ropade dom ut ett xtrainsatt tåg till Västerås via Bålsta o Enköping. Så vi var hemma i Fjärdhundra ca 23,15 på kvällen skönt då var man trött...
Ja, all försening berodde ju på ovädret som drog över Sverige i helgen. Jag tycker synd om alla som inte kom till sina slutdestinationer med tåg och inte gör det nu heller. Massor med inställda tåg fortfarande och allt beror på snö o kyla.
Söndagen pysslades med diverse inne och snöskottning ute.
Sen igår så tog vi det lugnt Karin har sportlov och har börjat det med rejäl snuva men är piggare nu i alla fall. Jag har jobbat idag och varit på min tyskakurs, jag ogillar tysk grammatik det vet jag med säkerhet.
Nu ska jag lägga in diverse bilder för er o kika på. Kram till er alla.

Lite vuxet folk som firade Matilda 20 år

Ungdomarna som firade Matilda 20 år

Nyårsmiddag hos grannarna

Egobild från nyåret

Snöhög mot grannarna är inte vanligt
Så där hög brukar den inte vara
Elsie o Dani leker
Leta bollen...
Dani inspekterar så Christer skottar ordentligt
Mkt snö var det, vi hade ett snyggt överhäng över ytterdörren när vi kom hem men det tog vi ner innan vi gick in.....

Vår baksida med utemöblerna kvar.....

Viss uppmärksamhet tilldrog vi oss

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Gillar dina brillor skarpt alltså.
Så du har varit på böljan den blå alltså.
Skönt det. Skulle gärna fara iväg på en kryssning med.
För att fira bröllopsdagen idag, (tack för hälsningen på FB)
och att jag fyller i mars.

Får se vad det kan bli till.
Var det många som reagerade när de såg alla snyggingar utan hår menar du?
Jag tycker ni är fina ja.
Har en väninna här som har samma sjukdom, men hon döljer det med hjälp av shalar och sånt. Även inne. Har försökt säga till henne att det inte är nått att skämmas för. Men hon vill inte höra vad vi andra säger.

Har gett henne länken till din blogg ja....

Nu ska jag se lite på OS.. det är dags för skidor snart.
Kramen Synnöve.