lördag 19 januari 2008

(S)lördag

Har idag inte gjort många knop, har haft en lugn o skönt dag hitintills. Igår var jag till Uppsala (efter min morgonpromis med Jonna och Sigge) och hälsade på Hilda, Anders o Annica på en snabbfika var även hem till min mor och käkade lunch med henne, åkte sen och handlade åt mor. På kvantum så träffade jag en "tjej" som jag inte sett på mååånga år, det var faktistk hon som kände igen mig. Anna M. var det och en gång i tiden för ca 30 år sen så hade jag mitt första sommarjobb med att ta hand om hennes dotter och en tjej till i 2-3 års åldern. Hon blev först lite förskräckt när hon såg mig utan hår och sen har jag ju rosa bandet bandet på mig så hon trodde jag hade bröstcancer men som sagt jag är ju inte sjuk utan har bara alopecia. Så jag förklarade vad det var osv... vi blev stående ett tag o snacka innan vi fortsatte åt varsitt håll. Men nu så ska jag försöka åka o hälsa på där dom bor och har islandshästar ska väl försöka få med mig Jenny dit.

Sen igår kväll var vi inbjudna till våra grannar mittemot, som ska flytta snart. Vi var dom närmaste grannarna där och även dom ska ska flytta in var där. Det blev en trevlig kväll med mycket prat, skratt och minnen. Maken åkte ju och jobbade vid 22tiden och jag kom hem först vid ettiden på natten.

Så där är väl lite förklaring till varför jag känner mig seg idag...

2 kommentarer:

l*eva sa...

Jag har tittat in på Din blogg LÄNGE och e så glad att Du uppdaterat.

Kickelina sa...

Vad skönt det känns att höra att jag har någon som håller koll på mig. Tack