söndag 20 januari 2008

Söndag

Kan ju först tala om att lördagen fortsatte att vara lugn, det blåste o regnade här så man ville inte sticka nosen utanför dörren=)


Men idag söndag så vaknade jag när maken kom hem från sitt jobb vid 7,30 var upp en snabbis o sen la jag mig till ca 9,30. Fixade frukost till mig, Karin o Bettan (tjejerna var på paryt igår kväll så därför sov Bettan kvar här).


Runt 11 så ringde jag Jonna o vi bestämde oss för en promis och den blev lång vi traskade på Kaby och Albäck runt så det blev ca 8 km (ska ta bilen och mäta ordentligt ngn gång). Hem o fixade lite, sen fick jag o Karin för oss att vi skulle på bio och vi åkte in till Enköping och såg


Guldkompassen, den var väl okej. Men kändes väldigt oavslutad så att fortsättning kommer kan man nog räkna med. Var samma sak som när maken o jag var på bio för en vecka sen och såg
Så nu väntar man på fortsättningen.

När jag o Karin kom hem så kastade jag mig in i matlagningen och klyftade potatis, morötter, lök o rödbetor som fick skjuts in i ugnen under tiden stekte jag fläskfile och gjorde gräddsås med tomatmarmelad i gottigott blev det. Maken kastade i sig maten och försvann till stan och arbetet så nu är det lugna gatan här hemma bara jag o Karin har precis avslutat ett tel.samtal med Matilda som är på väg hem från Karlskrona med buss...
Det är väl min dag i stora drag. Sköt om er därute i vida världen.

Inga kommentarer: