söndag 27 april 2008

Hej o hå

Nu har jag inte orkat uppdaterat mig själv här på länge, det har varit en hel det att fixa o dona med sen sist.
Årsmöte i alopeciförbundet riks, vi var nere i Skåne den 19-20 april och som vanligt när vi möts så är det mycket att prata om. Det var en trevlig helg och mysigt med tanke på hur långt våren kommit där om man jämför med här hemma i Uppland.
Den här helgen så åkte jag, maken, Matilda och Karin ner till Karlskrona, vi fick med oss en flyttlåda så nu är det "lite" mindre att flytta den 14/6. Det var en lång färd ner genom Sverige, man märkte verkligen skillanden på hur långt våren kommit. Karin fick bo hos Matilda och Henke och jag o maken bodde på Ängholma B&B som låg ca 4 mil väster om Karlskrona (att vi hamnade där berodde på rekomendationer från bekanta). Ett fint ställe som vi kan tänka oss besöka igen. Lördagen var vi iväg till Kalmar och Ikea, käkade lunch på Burger King (Henkes favorit) istället för Ikea som jag tänkt från början. Eller det blev så att ungdomarna käkade där o jag o maken på krogen brevid.
Sen blev det tillbaka till Karlskrona o lite slappt innan vi åkte till centrala staden kikade var deras lägenhet ligger och sen ett besök på kinarestaurangen Nya Peking. En trevlig dag.
Sen idag så var det hemfärd och en lugn kväll. Nu ska jag sova.

3 kommentarer:

Matilda sa...

Tack för helgen, henke tyckte de var trevligt. Har nu fått nycklarna till lägenheten också lägger in bilder senare. Ni får ha en trevlig valborg därhemma.
Kram

Synnøve. sa...

Låter som ni haft det skönt ialla fall.
Kram min namnsyster.
Synne :D

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Då är vi 2 som varit slöa.Kram Peter