fredag 17 augusti 2007

Fredag o ledig dag igen.

Då har man varit ledig igen och börjar inte förräns på tisdag, har gått ner i arbetstid nu och få se om man hinner med hemmet mera (hmm). Idag på fm så slöade vi bara maken åkte ut till sina föräldrar o pyssla lite där o sen när han kom hem så åkte jag o Karin till stan(Enköping) o där var vi i flera timmar.

Vad vi gjorde hämtade min mobil som varit inne på lagning, bytte batterier i min klocka, shoppade loss på Lindex kofta o tshirt till mig o tröja o byxor till Hilda (kunde inte motstå), var o fikade hos Åsa, handlade mat o annat på lidl, öb och willys.

När jag sen kom hem fixade jag spagetti o köttfärssås o nu så är det bara en lååång skön kväll framför mig, ska nog till Jonna en liten stund o snacka lite...



Känner att jag måste visa den fina morsdagstårtan Matilda gjorde åt mig på i år. Det är marängbottnar med chokladpudding emellan och ovanpå så är det grädde, mandarinklyftor, dajmkulor och djungelvrål. Den gick att äta och var god *faktiskt*. Se vad det blir för något på söndag då, hon är ju inte hemma o kan upprepa sin bravad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såså lilla mamma du ska inte spilla allt för många tårar på att jag inte kommer imorron. Jag kommer på Tisdag så då kan jag säkert fixa nåt. =)

Kickelina sa...

Dotter: Oki doki då vet jag..