lördag 25 augusti 2007

Varit slö

Jepp, så har det gått några dagar igen o jag har inte skrivit något här. Men det har inte hänt så mycket heller.
Torsdagen då jobbade jag och sen på kvällen tog jag o Jonna en promis. Fredagen var jag ledig o slö, satt o solade på förmiddan och på eftermiddan åkte jag till stan o lämnade tillbaka lite böcker. Handlade och hämtade maken på jobbet.

En lite torr o färglös groda kvar, den andra har Tommy & Lia käkat upp.


På kvällen åkte vi till Tommy & Lia och käkade middag, Karin var hemma med Bettan och tjejerna fixade pizza till sig och Simon som också var hemma. Vi blev kvar länge hos T & L eftersom deras gasol till grillen tagit slut så T var tvungen o sticka iväg o skaffa ny. Precis när vi satt oss och börjat äta så kommer Uffe o Mari som varit ute med båten en stund.
När det började bli kyligare ute så gick vi in drack lite kaffe och grabbarna jammade lite innan vi åkte hem (bestämde att vi skulle ha en snuttafton hos oss senare i höst) vi var hemma vid 2tiden inatt.

Idag så åkte maken iväg o jobbade vid 6,30 (stackarn) och jag fortsatte sova skönt fram till 10 tiden, sen har jag inte uträttat något nyttigt än, joo vikt tvätten.


Matilda kom hem på eftermiddagen o satte igång med att baka kakor, riktigt smarriga faktiskt.


Sen förflöt dagen med diverse pyssel, dammsugning mer tvätt o pyssel.... När maken kom från jobbet så grillade vi och softade det var skönt. Lyssnade på sorlet från Mellevi där det var grillfest med underhållning, hade funderingar på att gå dit men var för trötta.

Inga kommentarer: