måndag 11 augusti 2008

Lite sol ute...

Nu är det måndag förmiddag o jag har precis duschat, ska slänga i sängkläderna i tvättmaskin och hoppas att jag kan hänga ut på tork sen.
Fikat igår eftermiddag smakade bra och sen pysslade jag med lite ditt o datt, var duktig o manglade lakan o handdukar. Är så skönt att få sådant gjort, sen är det härligt att lägga sig i lakan som är manglade det blir en annan känsla med släta lakan. Men jag har två röda märken på underarmen som bevisar att mangeln var varm, man ska inte sträcka armen över mangeln o samtidigt släppa pedalen som styr själva mangeln..... man lär sig väl.

Karin fick fixa middag igår kväll och det gjorde hon bra, pasta med pesto (hemlagad) smakade utmärkt. Vi bjöd över Pelle på middag och senare kom Jonna så vi hade en trevlig kväll med mycket prat o skratt.

Ja, nu väntar tvätten och sen ska jag in till stan o shoppa loss lite med Mari.

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Tänk om man hade en mangel.....
Har bara monsterstykjärnet.
Men visst är det en skön känsla att krypa ner i en renbäddad säng med släta lakan....
Kan känna doften av rena lakan ända hit. Vet du, det doftar sommar på nått vis.
kram från mig.
Synne.

Kickelina sa...

Mm håller med dig, släta lakan är härliga o krypa ner i.