tisdag 12 augusti 2008

Snart sängdags

Nu är det sen tisdagskväll och jag har precis röjt undan o plockat ur och i diskmaskinen. Haft gäster här i eftermiddag och kväll.

Men kan börja med gårdagen inte gick det o hänga ut lakanen heller, men dom har torkat inne och blivit manglade idag. När vi shoppade så blev det ett par badshorts åt Karin o lite annat småkrafs. Igår kväll så var det lugnt, Christer stökade med renoveringen av rummet och jag pysslade med ditt o datt.

Sen idag då... hmmm lugn förmiddag, men efter två samtal så blev det lite snabbröjning i kök, hall o vardagsrum och vid 14,30 kom första gästerna Håkan, Anita, Julia och Johannes och det var länge sen vi träffade dom så det var jättetrevligt fika och prat i massor dom åkte vid 17tiden ca, sen vid 15,45 ca så kom Anders, Annica och Hilda mer fika och prat. Annica o jag tog en promis och sövde Hilda på samma gång, när vi gick hem så in på SG och hämtade middagen, Christer hade ringt o beställt pizza o kycklingrulle, när vi kom hem ställde vi Hilda på terassen och satte oss och åt i vardagsrummet. Hilda sov gott ute i luften och var svårväckt, men efter en pava välling så var det full rulle på henne sen, mycket spex o bus i den ungen. Hon pratade även med Matilda i telefon...... även om Matilda hade svårt att förstå vad hon menade. Kvällen avslutades med disco till Mora Träsk innan det var dags för hemfärd vi 22tiden ca.
Nu är det dags för mig att sova för imorgon så far jag och Karin till Skara sommarland med Mari o Ludde, sista minuten semester skriver mer om det när vi kommer hem till helgen.

Ha det bra nu mina vänner.

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Här är det full fart hela tiden ju....
Mora Träsk som är så skojiga....
Hoppas att ni får kul på Skara.
Väntar på rapport "fniss"
Kram på dig.
Synnöve.