måndag 4 augusti 2008

Regnet öser ner..

Längtar efter sol igen, men den kommer nog tillbaks....tror jag.

Igår tog jag det lugnt på förmiddagen, gick ut o rensade i rabatterna på framsidan av huset, det fanns visst lite liv i blomsterna där under ogräset. Sen tog jag en promis med Jonna vi gick till Kaby o hämtade Mari och vi han väl gå ca 20 minuter då väderguden Tor kom o mullrade och Jonnas åskrädda hund ville bara hem så promisen blev avbruten då.
Väl hemma så bestämde jag o Karin att vi skulle gå på bio och se MAMMA MIA på kvällen, så jag ringde runt o kollade upp med lite väninnor och fick med mig en hel hög det var jag, Jonna, Mari, Jenny, Åsa, Bissan och barnen Karin, Bettan o Kristina vi upptog nästan en hel bänkrad. Filmen var bra och eftersom jag såg musikalen i mars-05 så visste jag på ett ungefär hur det var. Eftersom jag gillar ABBA så gillade jag även detta. Kvällen avslutades med att jag bjöd hem oss alla till Åsa på fika, det var minsann trevligt och vi sa vi måste ta en tjejmiddag snart hoppas det blir av.

Idag så var förmiddagen lugn, jag o maken åkte till stan vid lunch o handlade o donade lite, hem for vi via Tibble och fikade där och köpte tomater o gurka. Jag hade köpt mjölk åt Rebecka (Ekologisk standardmjölk 5 liter) det är nämligen så att ARLA ska inte tillverka den längre, är inte lönsam. Så nu försöker Becca att få i sig sitt livsbehov av ekologisk standardmjölk (Jenny hade köpt 6 liter åt henne i går och två var slut redan). Kvällen har varit lugn hitintills och nu ska jag boka biljetter till Karlskrona i okt då jag o dottra ska ut o partaja *hehe*.

Det var allt för nu....

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Inte kul att avbryta en skön promenad så där.
Ska Arla ta bort den ekologiska mjölken....
Vore väl bättre om all mjölk var ekologisk tycker jag....
Fast jag dricker inte mjölk...
Kram till dig med världens vackraste namn.
Synne :D

A home far away sa...

Hej första gången här, du har en fin blogg! Va ska Arla sluta med den ekologiska mjölken??om de sänker priset så kommer folk definitivt att köpa den!!

Kram Gunilla i Singapore

Kickelina sa...

Synne och Gunilla, Arla ska ta bort standardmjölken som är ekologisk men mellanmjölken ska i alla fall vara kvar. Kommer inte riktigt ihåg varför men så är det. Kram till er båda.